כיצד מתבצע הליך הגישור עד להצלחה מלאה?

מפגש היכרות ראשוני

במפגש זה נערך בדרך כלל לאחר שצד אחד פונה לבקשת הליך גישור, או בהפנייה והמלצת בית המשפט. במהלך פגישה זו מקבלים את כתב התביעה או סיפור הסכסוך בו מעוניינים לבצע הליך של גישור. יש לציין שהכניסה לגישור דורשת הסכמת הצדדים החלוקים ביניהם והמגשר  גם עוזר ליצירת הקשר הראשוני להליך הגישור כולל פניות לעורכי הדין של הצדדים. 

מפגש גישור בין הצדדים

לאחר שכנוע הצדדים לבצע הליך גישור מסודר, נקבע המקום והמועד לגישור, בזמן המתאים לכולם: בחיפה או בתל אביב.

 

מהלך הגישור

הצדדים ניגשים להליך הגישור במטרה לפתור את הקונפליקט, אפשרי גם בליווי עו"ד או בן לוויה קרוב. במהלך הגישור יש לצדדים זמן  מספיק  להציג את עמדתם בסכסוך, תוך ניצול המקום הרגוע להקשבה הדדית האחד לשני במטרה  לפתור הקונפליקטים ולהגיע להסכם המקובל על הצדדים. 

משך הגישור

בראשיתו של תהליך הגישור, הצדדים שומעים הקדמה קצרה על ההליך. הצדדים חותמים על הסכם מול המגשר ובו מוסכם כיצד יתבצע הליך הגישור תוך הקשבה הדדית, תום לב והגינות, כולל סעיף סודיות בו הם מתחייבים לשמור על דיסקרטיות בנוגע לכל מה שעולה בתהליך הגישור.

משך הגישור תלוי מאד במקרה, הוא  יכול להתבצע גם  עד שתי פגישות, כאשר כל מפגש אורך מספר שעות ובמידת הצורך מקיימים גם פגישות המשך עד להגעה  לפתרון מוסכם, סיום הסכסוך  וחתימה על הסכם המקובל על הצדדים. ניתן לסיים את כל תהליך הגישור בהליך מהיר של שבועיים עד חודש, בהתאם להתקדמות הגישור וזמינות הצדדים.

תוקף ההסכמות בגישור

לאחר שאישרו וחתמו הצדדים על ההסכם לסיום המחלוקת ביניהם, הצדדים מקבלים לידיהם את ההסכם החתום באישור המגשר. במידה ונדרש,  המגשר דואג גם לאישור ההסכם בבית המשפט. כעת נותר לצדדים יישום מוצלח של ההסכמות שהושגו בגישור.

הכותב הנו מגשר מוסמך אשר עוסק בפתרון סכסוכים בדרכי גישור. קרא עוד על יעקב אדם או הכנס למאמרים נוספים!